Akcja partnerska na portalu internetowym: świetny pomysł na promocję marki

Data wpisu: 12.09.2018
Zdjęcie główne #80 - Akcja partnerska na portalu internetowym: świetny pomysł na promocję marki

W „polskim” Internecie są tysiące portali o różnej tematyce. Jedne stawiają na jakość merytoryczną, inne skupiają się na atrakcyjnej szacie graficznej. Łączy je to, że w zdecydowanej większości są otwarte na szeroko pojętą współpracę reklamową (w końcu z tego żyją). Jeśli masz markę, którą chcesz szybko wypromować, poważnie rozważ zorganizowanie akcji partnerskiej na portalu internetowym. Na czym to polega? Jakie przynosi efekty? Wyjaśniamy w naszym artykule.

Planujemy akcję partnerską

Akcja partnerska, jak sama nazwa wskazuje, jest doraźnym działaniem o charakterze promocyjnym, w którym biorą udział dwie strony: portal internetowy oraz reklamodawca. Każdy portal określa własne zasady współpracy. Aby miała ona sens marketingowy, należy znaleźć wydawcę strony w jakimś stopniu powiązanej tematycznie z reklamowaną marką.

Przykładowo: masz wybielającą pastę do zębów? Twoja grupa docelowa prawdopodobnie zagląda na portale dla kobiet, poświęcone urodzie oraz zdrowemu stylowi życia. Masz innowacyjne klocki hamulcowe? Na pewno chętnie poczytają o nich osoby odwiedzające portale motoryzacyjne i dla facetów.

Kolejnym krokiem jest określenie skali akcji promocyjnej. Czy ma to być np. tylko seria publikacji artykułów sponsorowanych? A może warto zainwestować w coś bardziej zaawansowanego, chociażby osobny dział redagowany przez reklamodawcę, w którym będzie on udzielać wartościowych porad czytelnikom? Wszystko zależy od budżetu oraz od otwartości wydawcy portalu. Akcja partnerska może mieć charakter długofalowy lub jednorazowy – np. ograniczyć się do relacji z wydarzenia czy obszernej recenzji produktu.

Jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji marki

Akcja partnerska ma tę przewagę nad standardowymi formatami reklamy, że jest znacznie bardziej wiarygodna dla czytelników portalu. Jeśli strona internetowa cieszy się zaufaniem, ma dobrą renomę i stawia na jakość artykułów, z pewnością gromadzi liczne grono odbiorców sugerujących się znalezionymi informacjami przy podejmowaniu decyzji zakupowych. To ogromny atut z punktu widzenia reklamodawcy.

Organizując akcję partnerską nie tylko można łatwiej dotrzeć do czytelników, którzy lekceważą standardową reklamę. To również okazja do tego, by uwiarygodnić swoją markę przez pryzmat rozpoznawalnego brandu wydawniczego (czyli poczytnego portalu). Czytelnik myśli w ten sposób: skoro mój ulubiony portal poświęca dużo uwagi i promuje produkt X, to najwyraźniej warto się tym zainteresować.

Ile to kosztuje?

Koszt akcji partnerskiej na portalu internetowym zależy – co za zaskoczenie – od polityki konkretnego wydawcy. Czasami trzeba zapłacić „ekstra” za to, że seria artykułów będzie promowana na stronie głównej przez określony czas, np. przez miesiąc. Podstawowy koszt stanowi publikacja samych artykułów sponsorowanych – będzie on wyższy, jeśli napisanie tekstów zlecisz redakcji.

W gruncie rzeczy finalna cena organizacji akcji partnerskiej ma drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest to, że mówimy tutaj o bardzo skutecznym narzędziu promocji marki. Ta forma reklamy – bo to jest reklama – może być śmiało zaliczona do grona najefektywniejszych, co oznacza, że przynosi największy zwrot z inwestycji. Nie tylko w kontekście sprzedaży, ale też (a może przede wszystkim) wzrostu świadomości marki.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki