Data wpisu: 14.03.2017

Gazeta internetowa – 4 największe zalety jej wydawania

Internet to podstawowe źródło informacji, wymiany danych, śledzenia branżowych nowinek, a coraz częściej także zdobywania specjalistycznej wiedzy. Pras drukowana jest w odwrocie, czego nie można powiedzieć o wydawnictwach elektronicznych, które przyciągają coraz więcej osób. W tym kontekście gazeta internetowa wydaje się być znakomitym pomysłem na biznes lub narzędziem promocji marki. W tym wpisie przedstawimy Ci 4 największe zalety wydawania e-gazety.

  1. Możliwość dotarcia do ogromnej grupy czytelników – drukowane czasopisma (poza prasą codzienną) osiągają nakłady w porywach sięgające 20-30 tysięcy egzemplarzy. W Internecie to nie jest imponująca liczba. Atrakcyjna e-gazeta spokojnie powinna osiągnąć zasięg 50 tysięcy odbiorców, przy niewspółmiernie niższych kosztach pozyskania czytelników.
     
  2. Niski koszt – w porównaniu do gazety drukowanej jest to wręcz przepaść. E-wydawca nie ponosi kosztu druku, tradycyjnego kolportażu, w gruncie rzeczy nie potrzebuje redakcji, bo całe wydawnictwo może powstawać zdalnie. Nawet przy założeniu, że właściciel gazety internetowej będzie korzystać z gotowego, komercyjnego oprogramowania lub pośrednictwa profesjonalnego e-wydawcy, koszty pozostaną znacznie niższe, a to pozwala wejść na rynek osobom bez wielkiego kapitału.
     
  3. Potencjał reklamowy – na e-gazecie można nieźle zarobić, co jest jednak w 100% uzależnione od jakości artykułów i ich poczytności. Reklamodawcy szukają nowych sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej, a popularna gazeta internetowa otwiera przed nimi szerokie możliwości. Jeśli zyskasz czytelników i zadbasz o odpowiednią jakość wydawnictwa, nie będziesz mieć problemu ze sprzedażą powierzchni reklamowej.
     
  4. Potencjał promocyjny – gazetę internetową można wydawać nie tylko po to, aby zarabiać na reklamach, ale także by budować silną pozycję w branży. Przykładowo: masz firmę zajmującą się projektowaniem mostów. Wydając e-gazetę podejmującą tę tematykę zwrócisz uwagę branżowych graczy na swoją działalność i zyskasz rozpoznawalność. Gazeta internetowa daje również możliwość reklamowania swojej firmy i pracowania na pozycję eksperta.
     

Gazeta internetowa ma wielki potencjał, ponieważ wykorzystuje internetową zasadę łatwości zdobywania informacji. Jeśli dobrze trafisz z tematyką i skierujesz swoje elektroniczne wydawnictwo do odpowiednio wyselekcjonowanej grupy docelowej, możesz mieć pewność, że gazeta będzie cieszyć się popularnością, a to bezpośrednio przełoży się na zainteresowanie ze strony reklamodawców.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry