Gdy inna firma chce opublikować swój artykuł sponsorowany na Twoim portalu firmowym

Data wpisu: 11.06.2019

Z taką sytuacją prędzej czy później spotka się każdy właściciel dobrze prowadzonego portalu internetowego, który stale zwiększa zasięg i prezentuje dobrą jakość merytoryczną. Jest ona bardzo korzystna z punktu widzenia właściciela portalu komercyjnego, służącego do zarabiania pieniędzy. Nie inaczej sprawa ma się z portalem firmowym, prowadzonym po to, aby zwiększać rozpoznawalność marki i zaufanie do niej. Co zrobić, gdy przyjdzie propozycja opublikowania artykułu sponsorowanego np. konkurencji? Zgodzić się czy nie? Pomagamy rozwiązać ten dylemat.

Tak, ale…

Opublikowanie artykułu konkurencyjnej firmy na swoim portalu firmowym wydaje się być szaleństwem. W końcu nie po to inwestujemy spore środki w portal, aby później owoce tego zbierały inne przedsiębiorstwa, walczące o tego samego klienta. Warto jednak spojrzeć na to z innej strony.

Firma, która dziś jest konkurencją, jutro może być partnerem. Zgodzenie się na opublikowanie jej artykułu daje szansę na to, że w przyszłości oba przedsiębiorstwa będą ze sobą współpracować w ramach wspólnego projektu lub też zaczną przekazywać sobie klientów. W ten sposób buduje się trwałą sieć kontaktów biznesowych, co jest bezcenne w tak trudnych do prowadzenia działalności czasach.

Ukłon w stronę konkurencji może się kiedyś bardzo opłacić. Nie zapominajmy również, że już sam fakt, iż „obca” firma chce opublikować swój artykuł na portalu innego przedsiębiorstwa, stanowi swoiste docenienie konkurencji.

Z tego punktu widzenia zgodzenie się na publikację gościnną jest bardzo dobrą decyzją. Zwłaszcza, że porządny artykuł może również zadziałać na korzyść samego portalu, zwiększając jego zasięg i uwiarygadniając go w oczach grupy docelowej.

Nie dać sobie wejść na głowę

Jeśli zdecydujesz się pozytywnie odpowiedzieć na prośbę konkurencji, to pamiętaj, aby przed opublikowaniem artykułu dokładnie ocenić jego jakość i zawartość merytoryczną. Ten tekst będzie mieć wpływ na renomę portalu, dlatego nie publikuj byle czego. Nie bój się zwrócić uwagi na błędy, słaby styl etc. Tekst musi pasować do kryteriów przyjętych na portalu.

Bardzo ważne jest również to, aby nie zgadzać się na nachalną reklamę. Artykuł sponsorowany ma przede wszystkim przekazywać czytelnikom konkretną, wartościową wiedzę, a dopiero w drugiej kolejności promować produkt/usługę. Nie może być tak, że w artykule dostarczonym przez konkurencję roi się od linków prowadzących do sklepu czy na stronę www. Takie teksty są przez Google traktowane jako spam, co może fatalnie odbić się na pozycji portalu w wyszukiwarce. Nie wspominając już o spadku zaufania do strony wśród użytkowników, czyli potencjalnych klientów.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki

Wszystkie działy