Jak przygotować artykuł sponsorowany do publikacji na portalu tematycznym?

Data wpisu: 23.02.2018
Zdjęcie główne #73 - Jak przygotować artykuł sponsorowany do publikacji na portalu tematycznym?

Z pewnością wiesz, jak ważnym elementem promocji firmy w Internecie jest korzystanie z narzędzi content marketingu. Jednym z podstawowych jest oczywiście artykuł sponsorowany. Dobrze napisany, wartościowy tekst umieszczony na poczytnym portalu stanie się nie tylko źródłem mocnego linku, ale także skutecznym środkiem do zdobycia zaufania i zainteresowania klientów. Taki artykuł możesz oczywiście napisać we własnym zakresie, jednak musisz pamiętać o jego prawidłowym przygotowaniu do publikacji.

Redakcja stylistyczna i ortograficzna

Bez tego ani rusz. Niektóre portale oczywiście nie wnikają w poprawność artykułów klientów (byle kasa się zgadzała), ale to wcale nie zwalnia Cię z obowiązku dbania o elementarne zasady polszczyzny. W końcu nie chcesz, aby Twoja firma była kojarzona z niechlujstwem, prawda?

Jeśli nie radzisz sobie z językiem polskim lub nie masz dość dużo czasu, skorzystaj z usługi profesjonalnej korekty stylistycznej i ortograficznej. Specjalista z łatwością wychwyci wszelkie błędy, poprawi je, dzięki czemu tekst będzie wyglądać o wiele lepiej. Nie ryzykuj. Źle napisany, niepoprawny artykuł rzuci się cieniem na wizerunek Twojego biznesu.

Podstawowe elementy uatrakcyjniające artykuł

Jeśli nie masz doświadczenia z tworzeniem treści do Internetu, to koniecznie zapoznaj się z podstawowymi zasadami formatowania tekstu. Artykuł musi mieć chwytliwy, sugestywny tytuł – to na tym etapie większość czytelników podejmuje decyzję, czy poświęcić czas na zapoznanie się z treścią. Pamiętaj o śródtytułach, wypunktowaniach, pogrubieniach, licznych akapitach. Dzięki temu artykuł będzie się czytać o wiele wygodniej. Zbita warstwa tekstu działa odstraszająco na użytkowników Internetu.

Zdjęcie lub zdjęcia

Fotografia znacznie uatrakcyjnia artykuł, bo to na nią w pierwszej kolejności zwracają uwagę czytelnicy. Dobre zdjęcie może wyróżnić Twój tekst na portalu i zadecydować o jego popularności, a tym samym skuteczności.

Do wyboru masz dwie opcje: możesz zrobić własne zdjęcie lub kupić je w tzw. banku. Drugie rozwiązanie jest szybsze, daje gwarancję, że fotografia będzie mieć wysoką jakość, ale jednak jest dość sztampowe. Jeśli wolisz dostarczyć własne zdjęcie, to zadbaj o to, by zostało ono wykonane zgodnie z zasadami narzuconymi przez portal (m.in. rozdzielczość).

Spełnianie wytycznych portalu

Każdy portal tematyczny ma własne reguły publikowania artykułów sponsorowanych. To, że płacisz za usługę, wcale nie daje Ci prawa do „zapchania” tekstu linkami zewnętrznymi. Zwykle liczba linków jest ograniczona do 1-2. Chodzi tutaj o to, by artykuł miał też wartość merytoryczną i nie odstraszał swoją komercyjnością. Skontaktuj się więc z wybranymi portalami i poproś o wskazanie wytycznych jeszcze przed rozpoczęciem pisania.

Stosując się do tych zasad masz szansę stworzyć naprawdę dobry, wartościowy artykuł sponsorowany, który z chęcią opublikują na swoich łamach nawet czołowe portale tematyczne. Oczywiście pod warunkiem, że jego tematyka również będzie dostatecznie interesująca.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki