Data wpisu: 10.04.2017

Jak reklamować się na portalach internetowych? 4 najlepsze sposoby

Reklama na portalach internetowych, szczególnie specjalistycznych, to znakomity pomysł na promowanie firmy wśród wyselekcjonowanej grupy klientów. Korzyści są oczywiste: firma wydaje środki na reklamę kierowaną do precyzyjnie sprofilowanych odbiorców, a więc może liczyć na znacznie większe zainteresowanie swoimi usługami czy produktami. Pytanie tylko, jak reklamować się na portalach internetowych? Do wyboru jest wiele rozwiązań, a my wymieniamy 4 najlepsze.

Artykuł sponsorowany

To zdecydowanie najciekawsza i najbardziej kreatywna forma reklamy, która wykorzystuje fakt, że czytelnicy portali ufają zamieszczanym na nich treściom. Dobrze napisany artykuł sponsorowany z pewnością będzie cieszyć się popularnością, a tym samym pojawiająca się w nim nazwa marki zostanie szeroko rozpowszechniona.

Trzeba przy tym pamiętać, aby artykuł sponsorowany nie był tylko niewiele wartą laurką na cześć firmy. Treść musi być wartościowa, przekazywać istotne dla czytelników informacje, a jedynie przy okazji promować sponsora.

Rada

Decydując się na wykupienie artykułu sponsorowanego warto dodatkowo zamówić usługę jego wyróżnienia, np. poprzez umieszczenie odnośnika na stronie głównej portalu.

Baner reklamowy

To najbardziej klasyczna forma reklamy na portalu internetowym. Dobrze zaprojektowany i prawidłowo umieszczony baner przyciąga wzrok i skłania czytelników portalu do zapoznania się z jego treścią, a następnie kliknięcia w niego w celu przejścia na stronę sponsora.

Warto wiedzieć, że czytelnicy portali specjalistycznych są bardziej skłonni do klikania w treści reklamowe, ponieważ ufają, że są one dobrze dopasowane do ich oczekiwań. Wykorzystujemy tutaj zjawisko precyzyjnego targetowania reklam. Pisząc najprościej: czytelnik portalu o motocyklach chętnie kliknie w reklamę sklepu motocyklowego, bo jego oferta jest dla niego interesująca.

Boks z artykułami

Boksy to duże okna, które są umieszczane na szczycie strony głównej portalu. Znajdują się w nich odnośniki do kilku artykułów sponsorowanych, które są na tyle interesujące, że mogą przyciągnąć uwagę czytelników. Wówczas sponsor zyskuje dla siebie prywatną przestrzeń wypełnioną tekstami promującymi jego usługi czy produkty, ale nadal z zachowaniem wysokiej wartości merytorycznej.

Zaletą tego typu boksów jest to, że budzą one duże zaufanie czytelników oraz znacznie skuteczniej generują „klikalność” niż zwykłe linki umieszczone w dalszej części portalu.

Partner serwisu

To nieco bardziej kosztowna forma reklamy, ale przynosząca znakomite efekty. Przede wszystkim partner serwisu ma zagwarantowaną widoczność oraz pierwszeństwo przed innymi reklamodawcami. To jego artykuły sponsorowane są najmocniej promowane, to jego banery są największe etc. Wszystko jest oczywiście kwestią ustaleń, jednak partner – płacąc sporo pieniędzy – może oczekiwać specjalnego traktowania (choć nie może też ingerować w niezależność portalu).

Są różne formy partnerstwa – sponsor może np. zostać partnerem całego portalu lub jego specjalnego działu, ewentualnie partnerem cyklu poradników ukazujących się przez cały miesiąc. Opcji jest naprawdę sporo.

Wymieniliśmy najlepsze formy reklamy na portalach specjalistycznych. Wybór jest w dużej mierze uzależniony od budżetu, jakim dysponuje reklamodawca. I tu pojawia się ogromny atut reklamy internetowej: jej narzędzia bez problemu da się dopasować do możliwości finansowych firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry