Kiedy warto zaplanować kampanię artykułów sponsorowanych?

Data wpisu: 14.12.2018

Artykuły sponsorowane to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy produktu czy usługi. Jej niewątpliwą zaletą jest duży zasięg oraz atrakcyjna cena. W sieci działa mnóstwo portali tematycznych, których wydawcy bardzo chętnie opublikują Twoje artykuły i polecą je swoim czytelnikom. Zastanawiasz się, kiedy warto zaplanować kampanię artykułów sponsorowanych? Oto kilka szczególnie korzystnych momentów.

Przełom listopada i grudnia

Ten okres jest świetny dla e-sprzedawców, ale też właścicieli sklepów stacjonarnych. Coraz więcej osób już w listopadzie szuka inspiracji prezentowych, bo nie chce zostawiać sobie zakupów gwiazdkowych na ostatnią chwilę. Poza tym zbliża się Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy, co dodatkowo napędza spiralę konsumpcjonizmu. Warto to wykorzystać i opublikować w sieci kilka artykułów sponsorowanych o charakterze poradników zakupowych.

Końcówka roku

Nawet jeśli w Twojej branży nie jest to czas największych obrotów, to i tak warto zainwestować w kampanię artykułów sponsorowanych właśnie pod koniec roku. Dlaczego? Ponieważ zyskujesz bardzo wartościowy koszt. Nie musisz przecież od razu publikować treści. Możesz umówić się z wydawcami, że artykuły zaczną się pojawiać na ich portalach za miesiąc czy dwa. Będziesz mieć czas, by porządnie przemyśleć, co właściwie chcesz przekazać konsumentom, „zaklepiesz” sobie miejsca publikacji i… w styczniu zapłacisz nieco niższy podatek.

Wakacje

Choć może się to wydawać z lekka absurdalne, bo przecież wakacje są martwym okresem w wielu branżach, to jednak nie zapominajmy, że od września konsumenci znowu wpadną w szał zakupowy. Warto więc wyprzedzić konkurencję i rozpocząć działania marketingowe wtedy, gdy wszyscy błogą odpoczywają. Wartościowe artykuły zdążą się już „zadomowić” na portalach, a czytelnicy będą mieć do nich natychmiastowy dostęp wtedy, gdy zaczną szukać inspiracji zakupowych po powrocie z urlopów. Poza tym w okresie wakacyjnym bardzo często można liczyć na atrakcyjne rabaty u e-wydawców.

Wprowadzenie nowego produktu na rynek

To najbardziej oczywisty moment, by rozpocząć kampanię artykułów sponsorowanych w sieci. Obecnie jest praktycznie niemożliwe, aby osiągnąć sukces sprzedażowy bez odpowiedniego wypromowania produktu czy usługi. Artykuły sponsorowane łatwo docierają do czytelników, a więc potencjalnych klientów i powinny być nieodłącznym elementem każdej kampanii promocyjnej. Wartościowe artykuły robią świetny grunt pod przedstawienie produktu/usługi grupie docelowej.

Oczywiście musisz pamiętać, że na ostateczną skuteczność kampanii wpływa nie tylko moment jej rozpoczęcia, ale także – a może przede wszystkim – jakość samych artykułów i prawidłowy dobór miejsc ich publikacji.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki

Wszystkie działy