Komentarze pod artykułem sponsorowanym: jak je wykorzystać dla zwiększenia zasięgu marki?

Data wpisu: 19.11.2019

Publikacja artykułu sponsorowanego na portalu internetowym zawsze wiąże się z pewnego rodzaju ryzykiem. Zwłaszcza, jeśli wydawca nie dopuszcza możliwości wyłączenia komentarzy. Reklamodawcy zwykle na to nalegają, bo obawiają się hejtu i klasycznej internetowej „pyskówki”. Z drugiej jednak strony komentarze pod artykułem sponsorowanym mogą stać się kolejnym narzędziem do zwiększania zasięgu marki i wręcz pomóc jej w dotarciu do przedstawicieli grupy docelowej. Z tego powodu sugerujemy, aby poważnie przemyśleć opcję umożliwienia komentowania treści artykułu sponsorowanego.

Uzupełnienie informacji zawartych w artykule

Artykuł sponsorowany ma to do siebie, że rzadko wyczerpuje podjęty temat. Wydawcy ograniczają ilość miejsca swoim reklamodawcom, bo nie chcą, aby ich portale stały się trybunami promocji konkretnych marek. Siłą rzeczy artykuł sponsorowany ma więc tylko sygnalizować pewien problem i wskazywać opcje jego rozwiązania, oczywiście z akcentem na te, które oferuje reklamowana marka.

Jeśli reklamodawcy zależy na tym, aby artykuł miał nie tylko wartość promocyjną, ale też merytoryczną, może zdecydować się na włączenie opcji jego komentowania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wśród czytelników znajdą się osoby mające wiedzę w poruszonym temacie i chcące się nią podzielić właśnie w komentarzu. Takie wpisy są wartością samą w sobie, dodatkowo zwiększając atrakcyjność artykułu.

Bezcenny feedback

Komentarze są świetnym sposobem na to, aby przekonać się, czy sam artykuł sponsorowany lub – co ważniejsze – zawarte w nim tezy zostały pozytywnie odebrane przez czytelników. Jeśli pod artykułem pojawi się mnóstwo negatywnych głosów (odróżnijmy merytoryczną krytykę od zwykłego hejtu), to można zakładać, że coś tutaj poszło nie tak. Będzie to cenna podpowiedź dla reklamodawcy, w którym kierunku powinien pójść przy okazji przygotowywania kolejnego artykułu sponsorowanego.

Pokazanie otwartości marki

Możliwość komentowania artykułu sponsorowanego to ukłon marki w stronę czytelników, czyli de facto konsumentów i przedstawicieli jej grupy docelowej. W ten sposób marka pokazuje, że nie wstydzi się swojej oferty, potrafi o niej merytorycznie rozmawiać i jest otwarta na opinie osób, które potencjalnie mogą zostać jej klientami. Osoba, która skomentuje artykuł sponsorowany, z bardzo dużym prawdopodobieństwem udostępni go dalej, chociażby za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych. To w naturalny sposób zwiększa zasięg, a tym samym świadomość marki.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki

Wszystkie działy