Popularne metody zwiększenia zasięgu portalu internetowego: warto je znać!

Data wpisu: 20.04.2018
Zdjęcie główne #75 - Popularne metody zwiększenia zasięgu portalu internetowego: warto je znać!

Masz lub zamierzasz mieć portal internetowy, na którym chcesz zarabiać, ewentualnie uczynić z niego mocne zaplecze merytoryczne dla Twojej marki. Problemem pozostaje jednak pozyskanie czytelników, czyli pisząc ogólnikowo: popularyzacja portalu. Nie jest to takie proste i czasami nie wystarczy samo tworzenie atrakcyjnych artykułów. Istnieją sposoby na to, by w miarę szybko zwiększyć zasięg portalu. Opisujemy je w naszym poradniku.

Współpraca z influencerem

Influence marketing  jest masowo wykorzystywany przez e-wydawców. Polega on na współpracy z osobami, które są powszechnie znane lub mają mocną pozycję w grupie docelowej portalu. Może to być np. lubiany youtuber czy bloger, ewentualnie znana twarz ze świata mediów.

Współpraca z influencerem zwykle sprowadza się do tego, by w jakiejś formie wspomniał on o istnieniu takiego i takiego portalu w swoich kanałach, np. na Facebooku czy na blogu. Influencer może też opublikować artykuł gościnny – taka treść z pewnością przyciągnie wielu jego fanów, z których część może już zostać na portalu.

Influence marketing jest jednak ryzykowny i dość kosztowny. Naprawdę znane osoby życzą sobie wysokich stawek za sygnowanie portalu swoim nickiem czy nazwiskiem. Ponadto zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że portal na dłuższą metę nie skorzysta na takiej współpracy – efekt świeżości szybko minie.

Dlatego ten pomysł trzeba bardzo dokładnie przemyśleć i opracować strategię wykorzystania influencera w taki sposób, by rzeczywiście przełożyło się to na długofalową popularyzację portalu.

Afiliacja

Współpraca afiliacyjna cieszy się ogromną popularnością w świecie e-wydawnictw. Można na niej nieźle zarobić, ale przede wszystkim jest to sposób na popularyzację serwisu. Wszystko zależy tutaj od tego, czy program afiliacyjny rzeczywiście zainteresuje grupę docelową portalu i jest na tyle atrakcyjny, by związane z nim treści dobrze się „klikały”.

Przykładem wartego uwagi programu afiliacyjnego jest współpraca z bankiem, który płaci klientom np. za założenie konta czy lokaty. Analiza oferty w postaci ciekawego artykuły z pewnością szybko przyciągnie czytelników, którzy będą przekazywać link wśród znajomych i tym samym automatycznie zwiększać zasięg portalu.

Treści sponsorowane i specjalistyczne

Znakomitym pomysłem na popularyzację portalu jest tworzenie treści, które będą publikowane na innych, znacznie bardziej poczytnych serwisach. Może to być artykuł sponsorowany z linkiem odsyłającym do portalu lub artykuł poradnikowy, w którym przedstawiciel portalu buduje swoją wiarygodność.

Jeśli np. masz portal o kosmetyce, to zaproponuj popularnym mediom udzielenie wywiadu na temat trendów w tej branży. Po publikacji wzrost liczby wizyt na stronie jest gwarantowany.

Pamiętaj oczywiście, że żadna z tych metod nie będzie na dłuższą metę skuteczna, jeśli zaniedbasz kluczową kwestię, czyli inwestowanie w wartościową treść. Content ma absolutnie największe znaczenie dla popularności każdego portalu internetowego.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki