Poznaj podstawowe zasady umieszczania linków w artykułach sponsorowanych

Data wpisu: 14.12.2017
Zdjęcie główne #70 - Poznaj podstawowe zasady umieszczania linków w artykułach sponsorowanych

Celem publikacji artykułu sponsorowanego na poczytnym portalu internetowym jest zwiększenie rozpoznawalności marki. Firmy bardzo chętnie inwestują w ten model promocji, ponieważ wiedzą, że dla ogromnej części czytelników wiedza przekazywana w formie treści sponsorowanych, jest tak samo cenna, jak ta zawarta w artykułach redakcyjnych. Kluczowym elementem treści jest oczywiście link, który najczęściej prowadzi do strony sponsora. Jego umieszczenie nie powinno być jednak przypadkowe. Poznaj najważniejsze zasady, którymi należy się kierować.

Naturalność

Link nie może sprawiać wrażenia „wciśniętego” w tekst na siłę. Powinien być naturalnym elementem treści, rozwinięciem myśli czy konkluzją. Czytelnik nie może zostać wytrącony z koncentracji, bo to spowoduje, że zapomni, o czym właściwie jest dany artykuł.

Poza tym nienaturalnie umieszczony link działa na czytelników drażniąco. Duża część z nich może się poczuć oszukana, bo zostanie gwałtownie uświadomiona, że oto ma do czynienia z tekstem marketingowym, bez większej wartości merytorycznej.

Właściwie dobrany anchor

Anchor to treść, pod którą zostanie ukryty link. Bardzo ważne jest, by anchor miał jakikolwiek sens i ściśle wiązał się z treścią. Nie może więc być tak, że np. piszemy artykuł o sposobach na leczenie bólu pleców, po czym nagle czytelnik dostaje w twarz anchorem „Apteka Warszawa”. Wygląda to bardzo nienaturalnie.

Znacznie lepiej sprawdzają się anchory, które na pierwszy rzut oka w ogóle nie mają znamiona linku. Odnośnik można umieścić pod naturalną treścią, np. tak: „Jednym ze sposobów na leczenie bólu pleców jest skorzystanie z pomocy fizjoterapeuty” – link oczywiście umieszczamy pod słowem „fizjoterapeuty”.

Nie za dużo

W jednym artykule sponsorowanym w zupełności wystarczy umieszczenie jednego linku prowadzącego do strony sponsora. Nie ma sensu robić tego częściej, bo tekst natychmiast straci na atrakcyjności i przestanie być wiarygodny. Z tego samego powodu w artykułach sponsorowanych nie należy „atakować” czytelnika linkiem już w pierwszym zdaniu.

Najpierw warto zdobyć zaufanie i uwagę czytelnika, wciągnąć go w lekturę, a link umieścić np. w ostatnim akapicie, gdy czytelnik został już przekonany do tez zawartych w treści.

Pamiętaj, że prawidłowe stosowanie linków w artykułach sponsorowanych ma znaczenie nie tylko z punktu widzenia czytelników, ale także Google. Niestosowanie się do powyższych zasad spowoduje, że link może zostać uznany za szkodliwy, co negatywnie odbije się na pozycji linkowanej witryny w wyszukiwarce.

Autor wpisu: Soluma Press