Twój artykuł sponsorowany nie został opublikowany? Oto prawdopodobne przyczyny

Data wpisu: 03.10.2018
Zdjęcie główne #81 - Twój artykuł sponsorowany nie został opublikowany? Oto prawdopodobne przyczyny

Bardzo częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców samodzielnie prowadzących kampanię content marketingową, jest święte przekonanie, że skoro płacą za publikację artykułu sponsorowanego na portalu internetowym, to mogą napisać w nim co im się żywnie podoba. Później natomiast pojawia się zdziwienie. Jak to? Dlaczego redakcja odrzuciła artykuł i go nie opublikowała, pomimo opłacenia usługi? Powodów może być kilka, a te najbardziej prawdopodobne wymieniamy w naszym poradniku.

Treść stricte reklamowa

To zdecydowanie najczęstszy powód odrzucenia artykułu. Musisz zdawać sobie sprawę z jednej rzeczy: opłacając publikację tekstu na portalu, nie możesz ingerować w linię redakcyjną. Wydawca zawsze uczciwie informuje, jakie warunki powinien spełniać artykuł, aby został opublikowany. Jeśli nie dopilnujesz jakichś formalności, tekst zostanie odrzucony. To proste.

Stworzenie artykułu, który od pierwszego do ostatniego zdania jest nachalną reklamą produktu, usługi czy firmy, to gwarancja tego, że tekst nie będzie opublikowany, a już na pewno nie na poczytnym portalu. Żaden wydawca nie chce, aby na łamach jego strony pojawiały się treści bardzo niskiej jakości, a za takie uchodzą artykuły stricte reklamowe.

Zbyt duża liczba linków zewnętrznych

To bezpośrednio wiąże się z poprzednim akapitem. Jeśli w artykule sponsorowanym pojawi się więcej linków zewnętrznych, niż dopuszcza wydawca, to tekst zostanie odrzucony i zwrócony do poprawek. Możesz zapytać: a co to komu przeszkadza? Wbrew pozorom jest to problem dla wydawcy.

Jeśli na portalu pojawi się artykuł, który zawiera mnóstwo linków sponsorowanych, to nie dość, że jego wiarygodność będzie bardzo niska (czytelnicy są na to uczuleni), to jeszcze roboty Google mogą uznać, że portal służy za tzw. zaplecze SEO. Byłaby to katastrofa dla wydawcy, który długo pracował na markę portalu.

Niepoprawność językowa

Przed wysłaniem artykułu sponsorowanego do publikacji, zdecydowanie zalecamy poddanie go korekcie stylistycznej, językowej i ortograficznej. Jeśli tekst będzie napisany fatalną polszczyzną, to żaden szanujący się portal go nie opublikuje. Powód jest oczywisty: wydawcy nie chcą mieć u siebie artykułów zaniżających jakość portalu i nie ma tutaj znaczenia, że sponsor zapłacił za publikację.

Poruszanie tematów, które zostały zakazane przez wydawcę

Ponownie wracamy do kwestii linii redakcyjnej. Każdy wydawca może ją ustalić wedle własnego widzimisię. Jeśli w warunkach publikacji zostało wyraźnie określone, że artykuły poruszające kwestie np. pornografii czy religii będą z góry odrzucane, to przesyłając tekst o seks kamerkach nie możesz liczyć na szczęście.

Nie ulegaj zatem fałszywemu wrażeniu, że skoro płacisz za publikację artykułu, to redakcja w ogóle nie będzie wnikać w jego treść. Jeśli chcesz zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów i straty czasu, dokładnie zapoznaj się z warunkami publikacji, a najlepiej zleć napisanie artykułu samej redakcji. To zdecydowanie najkorzystniejsze rozwiązanie.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki