Win-win, czyli obopólne korzyści z artykułu sponsorowanego dla wydawcy i reklamodawcy

Data wpisu: 10.08.2018
Zdjęcie główne #79 - Win-win, czyli obopólne korzyści z artykułu sponsorowanego dla wydawcy i reklamodawcy

Artykuł sponsorowany jest obecnie jednym z najpopularniejszych narzędzi reklamy w sieci. Umożliwia naturalne dotarcie do potencjalnych klientów i zainteresowanie ich produktem czy usługą. Reklama natywna, do której zalicza się właśnie publikacja sponsorowanych treści, przynosi bardzo dobre efekty w czasach, gdy większość internautów ignoruje tradycyjne nośniki. Warto przy tym wiedzieć, że korzyści z artykułu sponsorowanego odnoszą obie strony współpracy, czyli reklamodawca i wydawca. Wyjaśniamy to w naszym poradniku.

Najważniejsze korzyści dla reklamodawcy

Publikacja artykułu sponsorowanego przede wszystkim jest świetnym sposobem na zwiększenie świadomości marki w grupie docelowej. Badania Internetu pokazują, że dla użytkowników nie ma wielkiego znaczenia, czy dany tekst ma charakter redakcyjny czy reklamowy. Liczy się jego wartość informacyjna. Dobrze napisany artykuł z pewnością będzie się cieszyć zainteresowaniem czytelników, a to bezpośrednio wpłynie na popularyzację marki.

Artykuły sponsorowane są zaliczane do grona wartościowego contentu, co bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie strony reklamodawcy. Link zewnętrzny umieszczony w artykule jest pozytywnie odbierany przez roboty Google, zwłaszcza jeśli tekst został opublikowany na poczytnym portalu. To wszystko przekłada się na wzrost bezpłatnego, ale jednocześnie bardzo cennego ruchu z wyszukiwarki.

Warto także zauważyć, że artykuł sponsorowany jest jedną z najtańszych form reklamy w relacji do jego skuteczności. Efekty publikacji mogą zostać łatwo zmierzone, dlatego reklamodawca dokładnie wie, czy i w jakim stopniu taka promocja się mu opłaca.

Korzyści także dla wydawcy

Najbardziej oczywistą korzyścią dla wydawcy artykułu sponsorowanego jest zarobek. Widełki cenowe są bardzo szerokie i nie da się określić, ile – nawet w przybliżeniu – kosztuje taka forma reklamy. Można się spotkać z ofertami rzędu 20-30 złotych, jak i kilku tysięcy złotych. Wszystko zależy od polityki danego portalu, a przede wszystkim od jego zasięgu i rozpoznawalności.

Korzyścią dla wydawcy jest także to, że dobrze napisany, ciekawy artykuł sponsorowany, wzbogaca zawartość portalu i przyciąga do niego nowych czytelników. Trzeba natomiast zaznaczyć, że każdy wydawca zastrzega sobie prawo do oceny jakości tekstu, jak również do wskazania konkretnych kryteriów, jakie artykuł powinien spełniać (m.in. liczba linków i poprawność językowa).

Gdzie znajdziesz wydawcę artykułu sponsorowanego?

Istnieją dwie szkoły. Pierwsza, klasyczna, zakłada znalezienie wydawcy na własną rękę. Możesz po prostu zrobić listę portali, których tematyka pokrywa się z Twoją działalnością, a tym samym interesuje Twoją grupę docelową. Następnie musisz skontaktować się z ich wydawcami i ustalić stawkę za publikację oraz warunki, jakie powinien spełniać artykuł.

Mniej czasochłonne będzie natomiast skorzystanie z platformy (lub wydawców  z szerokim spektrum tematycznym), która pośredniczy w publikacji artykułów sponsorowanych i innych treści o charakterze marketingowym. W bazie takiej platformy znajduje się wiele portali, których wydawcy płacą prowizję za pośrednictwo. Musisz się więc liczyć z tym, że publikacja będzie nieco droższa.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki