Wywiad sponsorowany: ciekawa alternatywa dla „zwykłego” artykułu

Data wpisu: 14.03.2019

Sponsorowane treści dosłownie zalewają Internet. Coraz trudniej jest odróżnić artykuły przygotowane na zamówienie firm od tych stricte redakcyjnych. Na szczęście badania pokazują, że użytkownicy sieci wciąż mają zaufanie do takich treści i chętnie je czytają, o ile przekazują jakąś wartościową wiedzę. Nie da się natomiast ukryć, że markom coraz trudniej jest wyróżnić się na tle konkurencji przy pomocy standardowych artykułów sponsorowanych. Alternatywą dla nich może być wywiad sponsorowany. Dlaczego warto zainwestować w takie narzędzie promocji?

Wywiad idealnie wpisuje się w nawyki internautów

Na pewno obiło Ci się o uszy, że współczesny internauta już nie czyta tekstów zamieszczonych na różnych portalach i blogach, ale „skanuje” ich treść. Chodzi o to, że mamy nawyk przeglądania artykułów w poszukiwaniu tylko tych najistotniejszych czy najciekawszych informacji. Wynika to z faktu, iż Internet przyzwyczaił nas do błyskawicznego uzyskiwania dostępu do wiadomości.

Artykuł sponsorowany doskonale odpowiada na tę potrzebę. Jego treść nie jest „zbita”, w artykule porusza się wyłącznie kluczowe kwestie – w nomenklaturze dziennikarskiej nazywamy to „mięsem”. Jeśli internauta ma do wyboru przeczytanie zwykłego artykułu lub wywiadu, z pewnością wybierze to drugie.

Atrakcyjna forma prezentacji marki

Wywiad sponsorowany już chociażby ze względu na strukturę jest o wiele atrakcyjniejszy niż zwykły artykuł. Łatwiej i szybciej się go czyta, co jest szczególnie ważne w przypadku internautów korzystających z urządzeń mobilnych.

Nie zapominajmy również, że wywiad z konkretną osobą bardzo uwiarygadnia zawartą w nim treść. O wiele łatwiej damy się przekonać do pewnych tez, jeśli wypowiada je człowiek z imieniem i nazwiskiem, a nie anonimowy autor artykułu. Przynosi to marce jeszcze jedną korzyść: pozwala wypromować stojącego za nią człowieka, np. właściciela czy członka zarządu. Marka zyskuje tym samym „twarz”, co jest bardzo ważne w czasach, gdy konsumenci generalnie mają niskie zaufanie do firm.

Wywiad jest ponadto dynamiczny, nie ma w nim miejsca na „lanie wody”, przekazuje to, na czym marce najbardziej zależy. Tym samym zawarta w nim treść może być łatwiej zapamiętana przez czytającego.

Liczy się merytoryczność!

Oczywiście nie możemy zapomnieć, że jakakolwiek treść sponsorowana – w tym wywiad – musi przede wszystkim być wiarygodna dla czytelnika. Dobry wywiad sponsorowany nie jest peanem na cześć marki ani tym bardziej monologiem stojącej za nią osoby.

Konieczne będzie więc opracowanie takich pytań i odpowiedzi, aby czytający internauta miał poczucie obcowania z wartościową treścią i wyniósł coś z tej lektury. Promocja marki w wywiadzie musi mieć charakter nienachalny, wyważony i jedynie towarzyszyć zawartości merytorycznej, a nie ją zastępować.

Autor wpisu: Soluma Press, Michał Sawicki

Wszystkie działy